Wiadomości MMS pozwalają na wysyłanie multimediów na inne smartfony. To bez wątpienia przydatna funkcja — więc jak poradzić sobie, gdy Twój telefon ma z tym problemy? Co zrobić, kiedy nie mogę wysłać MMS?
Dzięki MMSom przesyłanie zdjęć czy filmów na smartfony innych użytkowników jest bardzo proste. Nie ma do tego potrzeby instalowania dodatkowych zewnętrznych aplikacji — wystarczy smartfon z funkcją transmisji danych i można szybko wysyłać pliki bez zbędnej kompresji. 😄
Jednak zdarzają się sytuacje, w których po utworzeniu wiadomości MMS pojawia się problem z jej wysłaniem. Zamiast potwierdzenia wysyłki czy dostarczenia wyświetli się wówczas informacja o błędzie w wysyłaniu wiadomości. Co możesz zrobić?
Nie mogę wysłać MMS — sprawdź transmisję danych
Musisz wiedzieć o tym, że dzięki włączonej transmisji danych możliwe jest wysyłanie wiadomości MMS. Nawet podłączenie do WiFi nie pozwoli Ci na wysyłkę takiej wiadomości — konieczne jest to, aby być podłączonym do sieci 3G, LTE czy 5G.
W związku z tym w pierwszym kroku upewnij się, że masz włączoną transmisję danych. Możliwe, że „z przyzwyczajenia” wyłączyłaś lub wyłączyłeś ją, podłączając się do WiFi.
W takiej sytuacji spróbuj uruchomić transmisję danych i powtórz wysyłanie wiadomości. W zdecydowanej większości przypadków taki krok w zupełności wystarczy do przesłania MMSa.
Jeżeli masz problem ze sprawdzeniem swojego hasła do WiFi na telefonie, zapoznaj się z naszym poradnikiem: Jak sprawdzić hasło do WiFi? Udostępnianie hasła do WiFi.
Funkcja Dual-Sim
Pamiętaj jednak, że transmisja danych jest uruchamiana dla danego numeru telefonu komórkowego. Jeżeli zatem masz smartfon z funkcją Dual-Sim (obsługującym dwa numery), upewnij się, że transfer danych jest włączony dla karty SIM, z której wysyłasz wiadomość.
Nie mogę wysłać MMS vs. ustawienia operatora
Kupując smartfon u danego operatora, najczęściej jest on wstępnie skonfigurowany. Dzięki czemu nie musisz samodzielnie wprowadzać dodatkowych ustawień dotyczących wysyłki SMS lub MMS. Mogą jednak zdarzyć się rozmaite sytuacje, w których zmienisz operatora lub w jakiś sposób zostaną one zmodyfikowane.
W jaki sposób to zrobić? Najlepiej udać się na stronę operatora w poszukiwaniu rozwiązań dotyczących konfiguracji MMS.
W zdecydowanej większości przypadków wiąże się to z koniecznością przywrócenia ustawień fabrycznych APN. Sam proces wygląda jednak różnie w zależności od konkretnego operatora oraz samego modelu smartfona. W związku z tym najlepiej informacji szukać na stronie samego dostawcy sieci komórkowej. Dla przykładu tutaj znajdziesz szczegółową instrukcję konfiguracji telefonu w Play.
Niektórzy operatorzy — by ułatwić swoim klientom życie — umożliwiają automatyczną konfigurację. Wówczas wystarczy wysłać SMSa pod wskazany numer, a sieć zostanie skonfigurowana automatycznie. Brzmi bardzo wygodnie, prawda? 😄
To właśnie te dwie opisane kwestie są najczęstszym problemem, gdy chodzi o utrudnioną wysyłkę MMSów. Jeżeli problem leży gdzieś indziej, pamiętaj o tym, że częstym rozwiązaniem może być… ponowne uruchomienie smartfona. 😄
Gdy nawet to nie pomoże — skontaktuj się z operatorem. Dzwoniąc na infolinię, upewnij się, czy problem nie leży po ich stronie. Mam nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi znalazłeś odpowiedź na męczące Cię pytanie „nie mogę wysłać MMS”.