Wiele osób słysząc przywitanie poczty głosowej, automatycznie się rozłącza. Nie powinno to dziwić — jest tyle możliwości kontaktu, że nagrywanie wiadomości na pocztę przeważnie wydaje się dość archaiczne. Zatem — jak wyłączyć pocztę głosową? 😄
Poczta głosowa jest to usługa oferowana przez operatorów sieci telekomórkowej. Polega ona na tym, że w przypadku, gdy dany abonent jest niedostępny, osoba dzwoniąca może nagrać wiadomość głosową dla odbiorcy. Gdy abonent będzie z powrotem dostępny — będzie mógł ją odsłuchać.
To przydatna funkcja, która jednak przez wielu jest w ogóle nieużywana. Wiele osób w takiej sytuacji po prostu napisze SMS-a lub też spróbuje skontaktować się przy użyciu innych komunikatorów, chociażby Messengera. 😄Mimo to niekiedy operatorzy włączają „z automatu” taką funkcję.
Co zatem zrobić, gdy nie chcesz z niej korzystać?
Jak pozbyć się poczty głosowej z telefonu?
Usługa poczty głosowej może być łatwo wyłączona. Nie jest tak, że musisz z niej korzystać. Każdy operator przygotował jednak różne sposoby na rezygnację z usługi.
Co do zasady u większości operatorów wyłączenie poczty głosowej możliwe jest poprzez:
- Kontakt z obsługą klienta
Wówczas trzeba zadzwonić na infolinię, odczekać swoje w kolejce, połączyć się z konsultantem i poprosić o wyłączenie poczty. - Ustawienia w panelu online lub aplikacji
Wielu operatorów udostępnia rozmaite panele dostępowe do usługi online lub w aplikacji mobilnej. Wówczas należy się zalogować i przejść do numeru, w którym chce się wyłączyć usługę poczty głosowej. Najczęściej wystarczy odznaczyć usługę poczty głosowej (i ewentualnie potwierdzić to poprzez kod SMS).
To jednak nie wszystko. Operatorzy umożliwiają także wyłączenie poczty głosowej poprzez wpisanie specjalnego kodu MMI w telefonie. Jakiego? Tego najlepiej szukać bezpośrednio na stronie operatora.
W przypadku najpopularniejszych dostawców usług telekomunikacyjnych wygląda to następująco:
- Orange
Należy w oknie wyboru numeru wpisać *105*1*1# i nacisnąć zieloną słuchawkę.
- T-Mobile
Należy wpisać #002# i nacisnąć zieloną słuchawkę.
- PLUS
Należy wpisać *111*144*2# i nacisnąć zieloną słuchawkę.
- PLAY
Należy wpisać 11156*2# i nacisnąć zieloną słuchawkę.
Pamiętaj jednak, że kody te mogą się zmieniać, więc najbardziej aktualnych informacji warto szukać na stronie operatora. 😄
Czy można włączyć pocztę głosową?
Oczywiście wyłączenie poczty głosowej nie jest nieodwracalne. Możesz ją włączyć z powrotem — np. logując się do swojego panelu klienta lub dzwoniąc na infolinię.
Pamiętaj, że możesz ustawić powitanie na poczcie głosowej — nagrać je swoim głosem i według własnego pomysłu. W tym celu należy najczęściej skontaktować się z infolinią, która poinformuje Cię, w jaki sposób nagrać komunikat. Po jego nagraniu — będzie on automatycznie odtwarzać się osobom dzwoniącym. 😄
Jak wyłączyć pocztę głosową — FAQ
Przed końcem poznaj jeszcze krótkie odpowiedzi na Najczęściej Zadawane Pytania.
Poczta głosowa to usługa polegająca na możliwości nagrywania wiadomości głosowych od dzwoniącego, w przypadku gdy odbiorca połączenia jest niedostępny.
Pocztę głosową możesz wyłączyć kontaktując się z biurem obsługi, logując się do panelu klienta lub wpisując określony przez operatora kod do telefonu.
A Ty — korzystasz z poczty głosowej? 😄 Czy nagrywasz się innym na pocztę? A może wolisz inne formy kontaktu? Daj nam o tym znać w komentarzach.